dBackup Plugin for DreamOS

• ich weis ja nicht was fuer dich richtig ist aber dBackup verhindert, indem es ein unterdirectory erzwingt, nur das du wenn der mount mal nicht da ist unabsichtlich ins root filesystem im flash sicherst.

DP macht das mit dem movie directory auf /media/hdd für Aufnahmen genauso.

• :/ Was spricht dagegen deine Sicherungen auf deiner Festplatte in der Box,

und/oder auf deinem PC/Laptop zu speichern?

• :/ Was spricht dagegen deine Sicherungen auf deiner Festplatte in der Box,

und/oder auf deinem PC/Laptop zu speichern?

Hatte ich schon geschrieben, beim Totalversagen muss man erst ein Image installieren, um an das letzte Backup zu kommen.

Meine Empfehlung wäre eine Sicherung auf einem Gerät, welches lesbar bleibt, wenn die Box tot ist. Ich nutze einen Netzwerkshare (=mein NAS)

Mache ich auch so.

• Wir drehen mal die Schraube was die nötigen Binaries angeht noch einen Schritt weiter.

Die dBackup 2.0-r7 wird sich zwar installieren lassen wenn das tar, pigz und das xz binary (noch) nicht da sind, beim Betreten des dBackup Plugins wird das aber jedesmal geprüft und versucht die Binaries vom Feed des Images nachzuinstallieren.

Sind diese binaries im jeweiligen image nicht auf dem Feed, dann müsst Ihr die Message leider immer wieder wegdrücken bis diese endlich installiert sind, von mir aus auch von Hand, oder wie auch immer.

• I have used manual your's commands and tool (swaproot) on openATV and OpenPLI to flash new image ..

But the problem that tool doesn't work probable on open source image ..

I have got this error .. and box doesn't flash correctly and then I need to flash new image..

Thank you

Code
    1. root@dm920:~# chmod 755 /tmp/swaproot
    2. root@dm920:~# /tmp/swaproot "/tmp/rootfs.tar"
    3. >>>>>>>>>>> swaproot V1.3 (c) gutemine 2016[SWAPROOT] DEFAULT DEVICE: /dev/sda
    4. <<<<<<<<<<
    5. erasing ........
    6. extracting .....
    7. archive_read_open_filename() failed: Failed to open '/tmp/rootfs.tar'
    8. root@dm920:~
  • Of cource I have try dBackup on openPLi and openaTV .

can not install need (tar package) and If I install tar the (tar -x -f) can not extract boot.

Because the tar on open* image should be link to busybox to work correctly.

here commands I use it to flash new image.

on DreamOs image work perfect ..

on open* image I have got error as in my previous replay.

Code
    1. xz -d -c "/media/hdd/backup/OoZooN.tar.xz" > "/tmp/rootfs.tar"
    2. tar -x -f /tmp/rootfs.tar ./boot -C /tmp
    3. flash-kernel /tmp/boot/zImage*dm920
    4. chmod 755 /tmp/swaproot
    5. /tmp/swaproot "/tmp/rootfs.tar"
  • Look, if an image is not fullfilling the dependency of a Plugin version than this is not my fault that it doesn't work.

If you try to work around this I will simply not support this, because all these things have a reason.

• I have Already install dependency packages on Images (xz, pigz, and flash-scripts)

Here is log of dbackup ..

After reboot box doesn't boot (stop on red light)..

And box need to flash new image by browser ..

• There is a reason

... why TAR is also a dependency, despite it is not enforced within the control file anymore, but by the Plugin when entering it

... and why I don't actively support Open* Images.

And it is not my fault when you insist to use it diffently as it was designed ...

• I think the problem in open* images are two things ..

1- /tmp directory not mounting direct it is link to (/var/volatile/tmp)

2- Images not use in fstab this command

Code
    1. /dev/disk/by-label/dreambox-data /data auto noauto,x-systemd.automount,nofail 0 0

Because same error I have found it after test on merlin4 and oozoon after make /tmp as symlink and delete data directory ..

• Finally I have succeed to flash new image from Open* image..

As I said before the problem is from symlink of /tmp ..

with these commands I have succeed :)

Code
    1. rm -rf /tmp
    2. mkdir -p /tmp
    3. mount -t tmpfs -o exec tmpfs:rw,relatime /tmp

Dieser Beitrag wurde bereits 3 Mal editiert, zuletzt von fairbird ()

• this only makes it worse if you have things running on /tmp and especially when these are placing hidden files and/or directories there. Can you please stop trying to solve things without thinking about their consequences ?

The problem is not the symlink, you can have /tmp wherever you want, as long as it is not part of the filesystem which is erased. When you mount something over the mess there will stay and this is not the idea of flashing a clean image. This might not cause any troubles when flashing images of same type, but for being able to switch cleanly this is not a good idea.

• Ok... you are right ..

I will stop trying to solve your plugins.

But I hope to test your plugins on Open* images also. After that you can deny my reply of your's plugin issue.

Thank you any way ..

• It is not around what you do, it is about that I then have to clean the mess it might cause. If you then want to explain and help every user that when he flashes back a DreamOS image strange things (like recursive symlinks) could happen you are welcome, if not then better stay away of such things you hardly understand.

Cleanly erasing and re-filling a mounted filesystem is a tricky thing and at the end I have to support it. I have seen what happened to dFlash after I made it Open Source and gave up development and if you want to force me doing this also with dBackup you will not make many friends.

It is nice if you test and point out that something is not working anymore, but you either are patient or you will have to live with the consequences. If I support plugins for Open* Images or for OE2.0 boxes the support is always passive and when time permits and this will not change.

• Ich habe Euch auf die erste Seite eine neue Version 2.1 vom dBackup gemacht in der das Sofaflashen komplett überarbeitet wurde.

Ich habe auch die Flash Kernel Einstellung aus den Einstellungen des Plugins entfernt, sprich der Kernel des jeweiligen Images wird jetzt IMMER mitgeflashed, weil das hat oft unnötige Probleme verursacht.

Leider habe ich nur sehr wenig Zeit (und Lust) gehabt es ausgiebig zu testen.

Ob es wirklich sauber und auf allen Boxen funktioniert müsst Ihr also jetzt selber raus finden und bitte auch berichten weil sonst kann ich noch vorhandene Fehler nicht fixen :thumbup:

PS: Auf der dm920 habe ich es selber getestet, sonst nirgends, also ... möge die Macht mit Euch sein ;)

EDIT: da war noch ein Fehler beim Auspacken von zip Imagefiles, in der 2.1-r1 sollte der gefixed sein ... weitertesten....

LG

gutemine