Flodder - ein Boottool zum Knutschen ist jetzt RELEASED

• meine Hauptbox ist eine 7080, die meine 800se abgelöst hat. Aber soll ja noch total unbelehrbare Leute geben die denken, mit einer billigen 800se ein Schnäppchen gemacht zu haben. Da schüttle ich dann auch nur mit dem Kopf. Dann muss ich halt das beste draus machen, und da kommt eben wieder flodder ins Spiel, und wenn nötig wegen bestimmter plugins openatv. Für mich persönlich gehört auf eine Dreambox mindestens ein OE 2.0 und auf die neuen Boxen ein OE2.5 :)

• Ich habe weil mir die ewige 'mein Flash ist voll weil ich nicht gelesen habe wie man beim Formatieren mehr inodes angibt' Jammerei schon auf den Wecker geht, eine 0.2.0 von Flodder auf die erste Seite gemacht welche beim Aufruf des Flodder binaries in telnet die Anzahl der benutzten Inodes auf den Flodder device anzeigt:

Zitat

# flodder

Flodder (c) gutemine V0.2.0 Build Mar 30 2018 20:13:04

>>> 99.85% full = 3 free out of 2048 inodes <<<

• sooo, gutemine, Test Nummer 1

mit gestartetem Flodder-Image auf einer 800se kommt bei Eingabe von flodder folgendes ...

• Gut dann habe ich es zu spät im code rein gemacht, es ist halt nicht so einfach sowas blind einzubauen, aber das wird schon werden, Geduld ...

wenn Ihr vom flodder device gebootet seit gebt mal diese 2 ls befehle ein und poste mir den output:

Zitat

ls /flodder/root

ls /flodder/root/flodder

• so sieht es jetzt aus ...

[edit by Mod.]

Bitte Ausgaben/Log`s, etc., der besseren Übersicht wegen, immer als Zitat/Code anhängen, danke.

• Besser ;)

Ich mach noch eine Leerzeile nach der Ausgabe rein, weil dann ist es besser zu lesen.

Wenn du jetzt noch tausende picon files irgendwo hin kopierst solltest du schön sehen wie die inodes in der Frühlingssonne schmelzen.

EDIT: Die wie ich hoffe jetzt "finale" 0.2.0 vom Flodder ist jetzt auf der ersten Seite.

• Lach

die 800se ist nur noch meine Spielbox, da passiert nicht mehr viel mit Picons usw. :). Nur wenn jemand mal was meldet, hole ich die ab und an mal wieder raus. "Damals" hab ich meine Picons dann eher ausgelagert, als im Image gespeichert.

Was hat es mit der roten Zeile aufsich, die bei dir nicht angezeigt wurde?

• Das Problem ist halt das die Leute oft nicht wissen was sie tun und nicht mal die Anleitungen lesen und sich dann wundern warum trotz reichlich Platz das Filesystem voll ist.

Durch die ganzen verschiedenen Picons für fas OLED, Infobar, Kanalliste,... multipliziert sich das Probem sehr rasch und das war es dann.

Wobei ich den code ja nicht nur für Flodder gebrauchen kann, wahrscheinlich wird der auch in der nächsten BA Version auftauchen ;)

• Dear Friends, flodder installation seems not work on my original 10 years old DM500HD

- USB flashdisk (4GB, USB 2.0) is initialized and mounted to /media/usb

- latest version of flodder is installed (flodder-boottool_0.2.0_all.ipk)

- after reboot systems hangs on boot logo, telnet work fine. Next reboot retuns box to original state, root filesystem was not copied to USB disk, /media/usb/flodder directory is empty

- along with USB flashdisk, there is a 1TB HDD connected via eSATA and connected to /media/hdd

Please help. Thanks !

• No bootlog no help.

Ist the stick really an ext4 filesystem - disklabel DOS sounds more like FAT32 - then flodder will reject the device.

And it is NOT needed or recommended to mount a Flodder device anywhere. And NO it is not recommended to manually create a flodder directory if there is only one device available. And NO you don't need to unplug the Hardddisk as devices > 64GB will be ignored by Flodder.

check with fdisk -l for the correct device name (/dev/sdb1 in your case) and do below command to format again:

umount /dev/sdb1

mks.ext4 -N 30000 /dev/sdb1

Then do NOT mount it anywhere, simply reboot and do the bootlog in case of troubles.

• Thanks for answer, but nothing helped. I tried to repeat all steps several times but still after reboot box stucks on boot logo screen and thats it, then after reboot made from telnet window box reboot to original state.

Steps

- opkg remove flodder-boottool

- flashdisk GPT partition created, ext4 filesystem created with -N 30000 option, rebooted

- flashdisk + harddisk mounts automatically to /media/usb and /media/hdd, there is no explicit mount record in /etc/fstab

- there is no /flodder directory on /media/usb

- opkg install flodder-boottool_0.2.0_all.ipk

- reboot with immediate message to console ...

Code
    1. root@dm500hd:~# reboot
    2. Broadcast message from root@dm500hd (pts/0) (Tue May 29 20:24:19 2018):
    3. The system is going down for reboot NOW!
    4. Flodder (c) gutemine V0.2.0 Build Mar 31 2018 12:25:06
    5. >>> nan% full = 0 free out of 0 inodes <<<

After that box reboots to boot logo screen and nothing happened on filesystem

Code
    1. root@dm500hd:~# df -khT
    2. Filesystem Type Size Used Available Use% Mounted on
    3. /dev/root jffs2 60.0M 57.7M 2.3M 96% /
    4. devtmpfs devtmpfs 66.3M 4.0K 66.3M 0% /dev
    5. tmpfs tmpfs 64.0K 0 64.0K 0% /media
    6. tmpfs tmpfs 66.4M 136.0K 66.3M 0% /var/volatile
    7. /dev/mtdblock2 jffs2 3.8M 2.7M 1.0M 73% /boot
    8. /dev/sda1 ext4 930.2G 143.9G 777.0G 16% /media/hdd
    9. /dev/sdb1 ext4 3.7G 71.5M 3.5G 2% /media/usb

Unfortunatelly /var/log/boot is empty, so I'm sending /var/log/dmesg and /var/log/messages, but there is no log from flodder.

Thanks.

• I need a complete bootlog from micro usb port connected to pc with a serial terminal like putty.

Ist this really an original becaus Flodder will not work on cloneboxes?

And I said already you should NOT mount the flodder device. And I did NOT say that you should repartition.

Format the stick with HP Usb bootdisk tool with full NOT quick and only do the fomat command as you were told.

Finally some usb are simply too slot to be detected on usb fast enough to be booted from within the 10 seconds timeout, which a bootlog would show also. Then try another smaller one.

• Thanks for response

- DM500HD is original one, not a clone

- I did not mount flashdisk nor HDD, those devices are mounted automatically when connected to box

- partition was originally msdos, so I tried to repartition to gpt. It was worth to try, but not helped. So the partition type does not matter and not solved the problem

- in the evening I'll try to make a boot log from putty

Is there a way how to do installation in manual way via command line ? Like manually copy a root filesystem do flashdisk and the make a chroot ?

• please follow what I wrote and not what you think. In a standard image the usb will NOT be automatically mounted at /media/usb.

If you want to chroot boot there is Barry Allen, but if your stick is detected too slow this will not work either.

• I'm sending a boot log, I tried two different flash disks

- first Sandisk 4GB, USB 2.0, HP tool didn't work on Windows10 so I used diskpart

- second Sandisk 16GB, USB 3.0, brand new one

Both with the same resut, no progress.

• Flodder (c) gutemine V0.2.0 Build Mar 31 2018 12:25:06

>>> nan% full = 0 free out of 0 inodes <<<

Strange, this means the mkfs.ext4 filesystem reports to have 0 inodes, and hence the stick is ignored,

But as you are the only one reporting such problems I don't believe in a generic problem.

Could you please post the command you used for formatting and the output of the command while doing so ?

And this looks like you really should give Barry Allen a try ...

• In the evenig I will try to insert flashdisk into second USB port (/dev/sdb2), maybe it'll help

• Now bootlog should at least show inodes, but I didn't say you should label the stick;)

And keep in mind that 500hd officially has no usb port, hopefully you didn't flash the patched loader to enable it, as this is NOT supported.

• The problem was in SSL, I reflashed it a week ago after Sundtek USB device installation, I downloaded it from Sundtek pages here ... So I reflashed back original SSL v84 and after reboot Flodder suddenly started to work.

... and there is still 2.8GB free on boot device ...

Thank You for help and patience.

• Flodder simply only supports original bootloader from DP. If Sundtek wants such support in Flodder for their patched bootloader, they would need to provide evidence that DP has officially permitted this approach.